KRAV MAGA NETWORK-Önvédelem oktatás-Kezdő edzések


Részletek

Tények

  • a csontritkulás nagyobb számban érinti a nőket
  • a vékonyabb testalkatú nőket, mivel egyébként is kisebb a csonttömeg
  • minél idősebb valaki, annál nagyobb a kockázat
  • további kockázat a táplálkozási, emésztési és felszívódási zavarok
  • D-vitamin hiány, alacsony kalcium bevitel

A kockázati tényezők közül többet nem tudunk befolyásolni, mint pl. a kor előre haladását, a pajzsmirigy túl vagy alul működését, nőknél a nemi hormonok mennyiségét, esetlegesen a családban előforduló csontritkulást. Így tehát marad három dolog, amivel megelőzhető vagy akár "javítható" a csontritkulás.

Kijelenthetjük tehát, hogy az egészséges csontozat megtartásához három dologra van szükség: rendszeres testmozgásra, megfelelő mennyiségű kalciumra és megfelelő mennyiségű D vitaminra, amely a kalcium felszívódásához nélkülözhetetlen.

Egy másik és szerintünk talán még fontosabb összefüggésre szeretnénk felhívni a figyelmet: a mozgás és a stressz.

A feszültség és a stressz ellen a mozgás a legjobb gyógyszer.

Hogyan?!

  • endorfint pumpál 
  • a fizikai aktivitás elősegíti azon agyi -átvivőknek a termelődését, amelyek a jókedvért felelősek- ezek az endorfinok
  • meditatív állapothoz vezet
  • mozgást követően elfelejtjük a nap során felgyülemlett problémákat és csak arra a jól eső, talán kicsit fájdalmas, testünk által kibocsátott jelzésre koncentrálunk
  • javít a kedélyen
  • a rendszeres mozgás erősíti az önbizalmat, csökkenti a depresszió és nyugtalanság tüneteit

Ha még ez sem lenne elég ahhoz, hogy legalább elgondolkozzanak a negyven év  felettiek, hogy elkezdjenek sportolni, megosztjuk további pozitív hatásait a testmozgásnak:

  • vérnyomás és szövődményei
  • gyomor- és bélrendszeri panaszok
  • cukorbetegség és szövődményei
  • a mozgás nem csak testileg tart formában, hanem arról is gondoskodik, hogy szellemileg fittek maradjunk
  • a sport lassítja a sejtek öregedését

Arról még nem számolhatunk be, hogy a sport az örök életet hozza el, de a felsoroltak tekintetében bízunk benne, hogy sokakat arra ösztönöz, hogy akár elkezdjék, vagy akár folytassák tovább a test edzését.

Bízunk abban, hogy a cikkünk olvasói között akadnak olyanok, akik a Krav Maga mellett döntenek a testedzések közül és szeretnék kipróbálni egy hasonló korosztályú társaságban, hogy mit is okoz számukra a sport valamint a Krav Maga, önvédelmi rendszere.

A pozitív hatások mellett azt sem szabad elfelejtenünk, hogy a bűncselekmények sértettjei között is számos 40 és a feletti korosztály megtalálható.

Ajánljuk annak a Krav Magát, aki sportolni szeretne és mellette elsajátítani az önvédelmet, mellyel nem csak az egészségét, de testi épségét és vagyonát is megvédheti.

Várunk minden kedves érdeklődőt az edzéseinken.

Saario Akadémia

Classic KravMaga


Budapest 40+ Hétfő, Szerda Tóth lászló aTEREM Sportközpont
XIII.kerület 20:00-21:00 vezető oktató Jász utca 112.