KRAV MAGA NETWORK-Önvédelem oktatás-Kezdő edzések


Részletek

Tények

  • a csontritkulás nagyobb számban érinti a nőket
  • a vékonyabb testalkatú nőket, mivel egyébként is kisebb a csonttömeg
  • minél idősebb valaki, annál nagyobb a kockázat
  • további kockázat a táplálkozási, emésztési és felszívódási zavarok
  • D-vitamin hiány, alacsony kalcium bevitel

A kockázati tényezők közül többet nem tudunk befolyásolni, mint pl. a kor előre haladását, a pajzsmirigy túl vagy alul működését, nőknél a nemi hormonok mennyiségét, esetlegesen a családban előforduló csontritkulást. Így tehát marad három dolog, amivel megelőzhető vagy akár "javítható" a csontritkulás.

Kijelenthetjük tehát, hogy az egészséges csontozat megtartásához három dologra van szükség: rendszeres testmozgásra, megfelelő mennyiségű kalciumra és megfelelő mennyiségű D vitaminra, amely a kalcium felszívódásához nélkülözhetetlen.

Egy másik és szerintünk talán még fontosabb összefüggésre szeretnénk felhívni a figyelmet: a mozgás és a stressz.

A feszültség és a stressz ellen a mozgás a legjobb gyógyszer.

Hogyan?!

  • endorfint pumpál 
  • a fizikai aktivitás elősegíti azon agyi -átvivőknek a termelődését, amelyek a jókedvért felelősek- ezek az endorfinok
  • meditatív állapothoz vezet
  • mozgást követően elfelejtjük a nap során felgyülemlett problémákat és csak arra a jól eső, talán kicsit fájdalmas, testünk által kibocsátott jelzésre koncentrálunk
  • javít a kedélyen
  • a rendszeres mozgás erősíti az önbizalmat, csökkenti a depresszió és nyugtalanság tüneteit

Ha még ez sem lenne elég ahhoz, hogy legalább elgondolkozzanak a negyven év  felettiek, hogy elkezdjenek sportolni, megosztjuk további pozitív hatásait a testmozgásnak:

  • vérnyomás és szövődményei
  • gyomor- és bélrendszeri panaszok
  • cukorbetegség és szövődményei
  • a mozgás nem csak testileg tart formában, hanem arról is gondoskodik, hogy szellemileg fittek maradjunk
  • a sport lassítja a sejtek öregedését

Arról még nem számolhatunk be, hogy a sport az örök életet hozza el, de a felsoroltak tekintetében bízunk benne, hogy sokakat arra ösztönöz, hogy akár elkezdjék, vagy akár folytassák tovább a test edzését.

Bízunk abban, hogy a cikkünk olvasói között akadnak olyanok, akik a Krav Maga mellett döntenek a testedzések közül és szeretnék kipróbálni egy hasonló korosztályú társaságban, hogy mit is okoz számukra a sport valamint a Krav Maga, önvédelmi rendszere.

A pozitív hatások mellett azt sem szabad elfelejtenünk, hogy a bűncselekmények sértettjei között is számos 40 és a feletti korosztály megtalálható.

Ajánljuk annak a Krav Magát, aki sportolni szeretne és mellette elsajátítani az önvédelmet, mellyel nem csak az egészségét, de testi épségét és vagyonát is megvédheti.

Várunk minden kedves érdeklődőt az edzéseinken.


Budapest 40+ Kedd, Csütörtök Horváth János aTEREM Sportközpont
XIII.kerület 19:30-20:30 oktató Jász utca 112.